Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Transplantul Medular in Romania: Realitati si Perspective de Viitor | Primul Congres National al Societatii Romane de Transplant Medular a inceput | Femeile si Diabetul, tema campaniei din 2017 a Zilei Mondiale de lupta impotriva Diabetului | 14 iunie 2017, Ziua Mondiala a Donatorului de Sange | Studiu: Romanii constientizeaza pericolele legate de fumatul activ si pasiv si solicita politici clare de reducere a consumului | Conf. dr. Diana Loreta Paun, Administratia Prezidentiala: „Avem nevoie de un cadru care sa prioritizeze pacientii” | Raport: Pacientii cu cancer, mai expusi riscurilor comertului ilegal de medicamente | A inceput Primul Congres de Podiatrie din Romania! | Romania celebreaza Ziua Mondiala fara Tutun | Ziua Internationala a Sclerozei Multiple – sprijin si incurajare pentru pacientii din Romania |

Lecţia de sănătate


Prof. dr. Nicolae Hâncu ne învață cum să planificăm ceea ce mâncăm



cum sa planificam ceea ce mancam

 După principiul “o imagine valorează cât o mie de cuvinte”, nutriţioniștii folosesc numeroase scheme, simboluri şi figuri pentru a transmite corect sfaturile şi îndemnurile lor pentru adoptarea unui stil de viaţă sănătos , bazată pe o alimentaţie corectă. Aşa a apărut şi piramida alimentară . “Gândit” de specialiştii Departamentului Agriculturii din Statele Unite ale Americii în urmă cu multe decenii, acest instrument de învăţare ne ajută să folosim corect alimentele de care dispunem şi de care avem nevoie, pentru a ne bucura de o alimentaţie sănătoasă şi, implicit de o greutate sănătoasă. Citeşte tot articolul



Despre riscurile alimentaţiei nesănătoase, cu Prof. Dr. Nicolae Hâncu



riscurile alimentatiei nesanatoase

 Potrivit celor mai recente date emise de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, principalele cauze de mortalitate în lume sunt provocate de un stil de viaţă nesănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia: 14 milioane de decese sunt cauzate anual, la nivel global, de o alimentaţie incorectă şi dezechilibrată. Dintre acestea, 1,7 milioane decese sunt provocate de consumul scăzut de fructe şi vegetale. Cea mai gravă consecinţă este aceea că alimentaţia nesănătoasă cauzează aşa numitele „boli ale Occidentului”, precum precum bolile cardiovasculare şi Citeşte tot articolul



Ce mâncăm în perioada Postului? Sfaturi pentru o alimentaţie corectă



piramida de sanatate

 Postul dina­intea Învierii Domnului este cel mai lung dintre cele pa­tru posturi de durată ale Bisericii Ortodoxe, fiind denumit şi Postul Mare. Anul acesta, Postul Sfintelor Paşti a început pe 18 martie şi se va încheia în data de 5 mai. În general, postul ne oferă beneficii numeroase ce ţin atât de de bunăstarea sănătăţii corpului, cât şi de latura noastră spirituală. Aplicat greşit, poate prezenta însă tot atâtea Citeşte tot articolul



Top 5 : Alimente sănătoase din “Abecedarul de Nutriţie”



piramida de sanatate

„Abecedarul de Nutriţie” ne oferă o selecţie de alimente sănătoase, dar şi gustoase, ce respectă întocmai modelul celor „3S” al Alimentaţiei Sănătoase: SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS! Aceste alimente nu trebuie să lipsească din meniul zilnic şi ne sunt recomandate datorită surselor de vitamine şi minerale ce contribuie la sănătatea organismului prin nutriţie şi la reducerea riscului mai multor boli Citeşte tot articolul



Cum ne recuperăm nutriţional după excesele culinare?



piramida de sanatate

Abaterile de la alimentaţia sănătoasă pot lasă urme nu doar pe cântar, prin kilogramele în plus  “câştigate”, ci şi asupra sănătăţii, prin tulburări digestive şi riscul principalelor afecţiuni cauzate de un stil alimentar dezechilibrat: bolile cardiovasculare şi cerebrovasculare, diabetul zaharat, obezitatea, bolile hepatice etc.
Ce este de făcut? Potrivit “Abecedarului de Nutritie”, important este sa nu repetăm abuzurile culinare. Iată câteva sfaturi pentru perioda de recuperare după mesele îmbelşugate din timpul sărbătorilor, la care s-a adăugat, probabil, şi lipsa de activitate. Citeşte tot articolul



Prepararea hranei trebuie făcută după regula celor „3S”!
SIMPLU, SIGUR, SĂNĂTOS!



farfurie sanatoasa

Vă întrebaţi deseori ce alimente trebuie să consumaţi pentru a fi sănătoşi şi cum să le pregătiţi pentru a evita să vă îmbolnăviţi? Aşa cum afirma prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, alimentele sunt prietenii omului, numai atunci când au anumite calităţi. Alimentele au scopul de a servi ca hrană omului, de aceea un lucru foarte important pentru o alimentaţie sănătoasă este selecţia alimentelor şi consumul corespunzător al acestora. Prepararea incorectă a hranei poate face ca alimentele să devină din prieten, duşman al omului. Citeşte tot articolul



Ce înseamnă alimentaţia sănătoasă



fructe

Auzim sau citim de multe ori că pentru a avea o dietă echilibrată şi o viaţă frumoasă trebuie să mâncăm sănătos. Odată cu această afirmaţie aflăm şi că Alimentaţia Sănătoasă înseamnă un consum moderat, dar variat, de alimente şi preparate culinare, pe care le dorim apetisante, gustoase şi sigure. Pentru a ne da seama ce înseamnă cu adevărat Alimentaţia Sănătoasă trebuie să pornim în cercetarea noastră de la a defini termenul Citeşte tot articolul

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter