Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Bucuresti - „Daruieste timp, doneaza sange!” intre 19 si 21 mai 2017 | Doua noi structuri pentru solutionarea crizei vaccinurilor infiintate la nivelul Guvernului si al Ministerului Sanatatii | Peste 1.2 milioane de adolescenti mor anual in lume, din cauze ce pot fi prevenite – Apel pentru sanatatea adolescentilor | A fost lansata prima infrastructura nationala de colectare a inhalatoarelor folosite de la pacienti | Boala celiaca, afectiune declansata de consumul alimentelor ce contin gluten | Societatea Romana de Pneumologie a lansat campania „Astmul poate fi controlat” | Ziua Transplantului in Romania, 12 mai 2017 | Dezbatere publica privind proiectul de lege a vaccinarii | Asociatia Romana Anti-SIDA: Testarea pentru virusul HIV este importanta chiar si in lipsa simptomelor | Tuberculoza, printre temele dezbatute in cadrul Pneumo Road Show Iasi, 5 mai 2017 |

10 lecţii



Lecţia 1

În prima lecţie a Abecedarului vom prezenta unele aspecte teoretice care aparent sunt plictisitoare, dar în realitate ne ajută să înţelegem Alimentaţia Sănătoasă. Vom analiza succesiv:


- Alimentaţia Sănătoasă şi lumea caloriilor
- Glucidele alimentare (hidraţii de carbon): între tentaţia dulcelui şi sănătatea fibrelor
- Proteinele şi vitalitatea lor
- Grăsimile alimentare (lipidele): între provocarea şi înţelepciunea consumului
- Colesterolul alimentar: între prietenie şi agresiune
- Lumea miraculoasă, dar discretă, a vitaminelor şi substanţelor minerale

 

 

Lecţia 2

În lecţia doi, vom dezvolta grupele de alimente:

- Grupa 1. Cerealele şi produsele cerealiere
- Grupa 2. Fructele şi legumele
- Gurpa 3. Laptele şi produsele lactate
- Grupa 4. Alimentele bogate în proteine
- Grupa 5. Produsele zaharoase, uleiurile şi grăsimile


În viaţă, alegerea prietenilor se face cu grijă, după atenta lor cunoaştere. La fel ar trebui să fie şi în cazul alimentelor. Cu cât ştim mai multe despre ele, cu atât selectarea celor prietenoase este mai uşoară.

 

Lecţia 3

Acum, după ce am învăţat esenţialul despre alimente, ne întrebăm: Cum le folosim? În ce proporţii şi în câte porţii?

Există multe sfaturi şi metode care ne îndrumă pe calea cea bună. Cea mai folosită este PIRAMIDA ALIMENTARĂ.

Pentru ca alimentația să fie sănătoasă, consumul grupelor de alimente ar trebui să se facă în anumite proporții. Este foarte important să cunoaştem aceste grupe, motiv pentru care s-au imaginat diferite metode de învățare. Cea mai cunoscută este Piramida Alimentară.

 

Lecţia 4

În această lecţie ne propunem să planificăm ceea ce mâncăm pe baza principiului Alimentaţiei Sănătoase, care spune că aceasta ar trebui să fie echilibrată energetic şi nutritiv. Vom construi, deci, propria noastră piramidă alimentară.


Ca orice constructor trebuie să ştim unele lucruri, cum ar fi:


- Care este necesarul nostru de calorii;
- Ce obiceiuri alimentare avem;
- Dacă ceea ce ne place se potriveşte cu ceea ce se recomandă; şi, mai ales
- Să corelăm costul alimentaţiei cu posibilităţile economice ale vieţii noastre cotidiene.


 

Lecţia 5

Scopul acestei lecţii este de a învăţa cum să răspundem încercării la care ne supune un produs alimentar din imensitatea celor disponibile din magazinele de profil, dar mai ales cum să cumpărăm mâncare într-un mod inteligent, fără a face alegeri întâmplătoare, bazate pe culorile sau dimensiunile ambalajelor.

 

Lecţia 6

Avem deja propriul plan al Alimentaţiei Sănătoase, pe baza căruia am cumpărat inteligent alimentele;

Continuăm planificarea şi stabilim meniul zilei; suntem acasă şi trecem la treabă, pregătind mâncarea pentru farfuriile sănătoase;

Dacă nu suntem acasă, selectăm farfuria cu conţinut sănătos, oricând şi oriunde;

Aceasta este Alimentaţia Sănătoasă: farfuria sănătoasă.

 

Lecţia 7

A sosit şi ora mesei. Vom mânca pentru că ne place, pentru că ne este poftă şi foame, dar şi pentru a trăi sănătos.

Mâncăm în casă, în afara ei, în concediu, în perioadele de post, la socializări, stând la masă sau uneori în picioare, dar,

oricând şi oriunde am fi,
aliatul nostru este Alimentaţia Sănătoasă
.


Toate acestea împreună caracterizează comportamentul alimentar, adică atitudinea noastră faţă de hrană.

 

Lecţia 8

Pentru om, apa este vitală. Băută în cantitate de aproximativ 2 litri/zi, apa asigură o funcţionare normală a organelor, fiind benefică pentru întregul nostru organism.Deşi nu este aliment, este complementară acestuia.


Va fi prezentat:


- Rolul apei şi sursele de apă
- Principalele băuturi nealcoolice şi
- Cum asamblăm consumul de apă cu alimentaţia sănătoasă.

 

Lecţia 9

Băuturile alcoolice nu sunt considerate alimente, deşi conţin calorii şi unele substanţe nutritive importante. Consumul lor nu se recomandă, dar se acceptă în cantităţi moderate.

Vom prezenta principalele caracteristici ale vinurilor, berii şi „tăriilor” folosite în ţara noastră, precum şi consumul acceptat în cadrul Alimentaţiei Sănătoase.

 

Lecţia 10

Soluţia ideală pentru un organism sănătos este: să fim propriii noştri nutriţionişti, adică să învăţăm cât mai multe despre Alimentaţia Sănătoasă şi să aplicăm ceea ce ştim zi de zi, toată viaţa.

Aşa cum, copii fiind, am învăţat să scriem şi să citim, apoi să folosim computerul şi, mai târziu, să conducem maşina, tot aşa vom învăţa Abecedarul de Nutriţie şi, aplicându-l, vom deveni propriii noştri nutriţionişti.


Cel ce este propriul său nutriţionist, îşi garantează Alimentaţia Sănătoasă, zi de zi, toată viaţa, bucurându-se astfel de beneficiile ei:


- Sănătate perfectă
- Creşterea calităţii vieţii, a stării de bine, a poftei de viaţă
- Prevenirea bolilor sau ameliorarea celor care deja există
- Longevitate sănătoasă, adică departe de boli, trăind mult şi sănătoşi

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter