Sănătatea Press Group recomandă:

x
Inchide X Abecedar FaceBook
Abecedar nutritie
Facebook abecedar nutritite  twitter
Aliati alimentari care pot ajuta in lupta cu insomnia | Klaus Iohannis: E nevoie de norme mai exigente si sanctiuni mai severe in domeniul sanatatii | OMS avertizeaza asupra consecintelor negative ale mercurului asupra starii de sanatate | Curs introductiv, teoretic si practic despre biomecanica piciorului si metode de tratament cu orteze functionale la Cluj-Napoca | OMS: Adunarea Mondiala a Sanatatii este de acord cu rezolutiile referitoare la sanatatea femeilor, copiilor si adolescentilor | Societatea Romana de Cardiologie: Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare trebuie sa reprezinte o prioritate nationala | Centrul de Excelenta in Medicina Translationala, de pe platforma Institulului Clinic Fundeni, inaugurat astazi | OMS: Adunarea Mondiala a Sanatatii pregateste un nou Program de sanatate pentru situatii de urgenta | ANMDM: Publicul nu a fost informat corespunzator. Exista neintelegeri ale mecanismelor punerii pe piata a vaccinului hexavalent | MS: Nu exista nicio legatura medicala intre vaccinare si Sindromul Hemolitic-Uremic al copiilor din Arges |


Primul Concurs

Abecedar de Nutriţie


Abecedarul de Nutriţie este bazat pe cele mai noi date ale ştiinţei nutriţiei, adaptate spre a fi uşor înţelese şi aplicate de cât mai multe persoane. În acest sens, am folosit unele ghiduri sau tratate internaţionale şi româneşti. Imensa cantitate de informaţii din aceste surse a fost prelucrată şi adaptată pentru populaţia din România. La aceasta a contribuit contactul nostru zilnic cu semenii pe care îi sfătuim sau îi îngrijim.

În mod normal, ne place să mâncăm pentru a ne satisface foamea, pofta sau gustul, dar şi pentru a trăi sănătos, ştiind că hrana este factorul cel mai important care ne influenţează traiul, în bine sau în rău.

 

Alimentaţia Sănătoasă înseamnă un consum moderat, dar variat, de alimente şi preparate culinare pe care le dorim apetisante, gustoase şi sigure, repartizate în 3 mese principale şi, eventual, 2-3 gustări. Scopul Alimentaţiei Sănătoase este de a realiza un echilibru caloric şi nutritiv.

 

Cărăuşii celor 5 substanţe nutritive sunt cele 5 grupe de alimente:

1.       Cerealele şi produsele cerealiere

2.       Fructele şi vegetalele

3.       Laptele şi produsele lactate

4.       Alimentele bogate în proteine: carne, produse din carne, ouă, leguminoase (fasole şi mazăre boabe, linte, soia)

5.       Alimentele grase şi produsele zaharoase

 

Alimentele sunt prietenii omului dacă au anumite calităţi. Nu există alimente bune sau rele, ci alimente prietenoase sau mai puţin prietenoase. Depinde  de noi să ştim să le selectăm şi apoi să le consumăm corespunzător.

 

Calitatea vieţii, în toate aspectele sale, este şi ea influenţată de Alimentaţia Sănătoasă: de la capacitatea de muncă fizică sau intelectuală, la gândirea pozitivă, creaţie, procreaţie sau competitivitate. Sănătatea şi calitatea vieţii sunt strâns legate, generând caracteristica stare de bine. Alături de silueta corporală şi echilibrul comportamental, ea conferă fiecăruia o mare satisfacţie.

 

În mod neîndoielnic, frumuseţea vieţii depinde şi de Alimentaţia Sănătoasă.

lectia  de nutritie

Noutăţi

,,Abecedar de Nutriţie’’ va participa la cea de-a treia Conferinţă Naţională Sănătate prin Alimentaţie – Cel mai important eveniment ştiinţific dedicat unui stil de viaţă sănătos în ceea ce priveşte alimentaţia şi nutriţia www.sanatateprinalimentatie.ro

Comanda acum

Newsletter